skgk-logo
ArrowDown_Orange
gb_logo%20(1)
Ungdomsgjengen på Østlandstur
Flere av de unge voksne på Skjeberg Golfklubb deltok i helgen på Callaway Østlandstour på Romerike Golfklubb. Med gode resultater og godt humør ble det en bra opplevelse for alle sammen.
Ungdomsgjengen på Østlandstur
Fra venstre: Adrian, Marion, Even og Philippe. Viktor ikke til stede på bilde.
De siste årene har mange ungdommer i Sarpsborg startet med golf på Skjeberg Golfklubb. Klubben er veldig glade for den økte aktiviteten fra denne gruppen både på banen og rundt klubbhuset. Flere og flere av disse unge voksne har også blitt ivrige turneringsspillere på klubbturneringer og ikke minst på Callaway Østlandstour.

Romerike Golfklubb 12. og 13. august.
Helgen 12.-13. august deltok 5 av våre unge lovende spillere på Callaway Østlandstour på Romerike Golfklubb i Aurskog-Høland. Da ingen av de hadde spilt banen før, måtte de spille innspill på fredag ettermiddag. Banen hadde akkurat åpnet på fredag morgen etter flomstenging, men banen fremstod som bra og relativt tørr. Etter innspill og en bedre middag på klubbhusrestauranten Fjøset, bar turen til Olavsgård hotell hvor de hadde booket overnatting gjennom helge for at turen skulle bli mest mulig sosial.

Turneringen
Tidlig start på dagen ble det på lørdag. Oppmøte på banen kl 07.00 for de første for oppvarming og registrering. 60 spiller fordelt på 4 klasser var klare for spill. I brutto Herre deltok Adrian Hansen, mens Phillipe Hultengren, Viktor Auby og Even Hammeren Elvehøi deltok i nettoklassen. Marion Thunæs deltok i brutto dame klassen.

Gutta gjorde jobben
Etter to dagers spill på Romerike Golfbane fikk Skjeberg Golfklubb 3 spiller på pallen totalt. Gutta i nettoklassen spilte over evne. Phillipe fikk 2. plass med -6 og Viktor fikk 3. plass med -3 og kan forvente seg nytt forbedret hcp fra mandag 14. august. Resultatet gjør at de i neste turnering kan delta i brutto klassen hvis de vil. Even fikk 7. plass etter å ha spilt seg oppover resultatlisten på søndag.

I bruttoklassen spilte Adrian seg også oppover resultatlistene på søndag etter en, ifølge han selv, en forferdelig dag med putteren på lørdag. Adrian endte til slutt på en 12. plass av 34 spillere (82 og 72 slag).

Comeback
Marion har etter endt juniorspill, tatt et år pause for golfspill og trening. Etter å ha startet jobben i klubbens proshop og restaurant i juni har sakte, men sikkert golflysten kommet tilbake. De siste ukene har hun spilt og trent mye golf og gledet seg veldig til å delta på denne turneringen. Med en pangstart på +2 etter første runde kjempet hun lenge om seieren, men et "lite" feilskjær på hull 6 på andre runden, ødela muligheten. Marion var allikevel veldig fornøyd med spillet gjennom helgen. Hun endte på 2. plass totalt og lysten på videre spill er ikke blitt mindre.

Flere tuneringer i vente
Gjengen har hatt en superfin helg på Romerike og gleder seg til klubbmesterskapet til helgen og de kommende to turneringene på Østlandstour på Mørk og Asker. De oppfordrer samtidig flere av klubbens unge voksne og voksne til å delta, da dette er en veldig fin turneringsplattform for alle nivåer.

Resultater